Grę rekomendują uznane organizacje, instytucje oraz profesjonaliści.
Organizacje i instytucje:
Pozostałe rekomendacje indywidualne:
Czekamy na recenzje, które tutaj dodajemy, dziękujemy za dotychczasowe
Gra w Metropolię to unikalne narzędzie edukacyjne, które promuje wiedzę o Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) i jej wieloaspektowej złożoności. Jest to świetna zabawa, nauka i przygoda w jednym. Serdecznie polecam grę, dzięki której można odkrywać i doświadczać, jak fascynujące jest nasze najbliższe otoczenie.
dr hab. inż. arch. Michał Stangel prof. PŚ.
Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Wydział Architektury Politechniki Śląskiej
Ktoś kiedyś powiedział, że miasto to gra. Pojęcie „gry w miasto” przyjęło się i weszło do słownika urbanistycznego i planistycznego. Jeśli można grać w miasto to można też grać w metropolię – organizm wielokrotnie bardziej złożony nie tylko pod względem funkcjonalno-przestrzennym, ale też – politycznym i organizacyjnym. Autorzy Gry w metropolię pokazują i udowadniają, że Gra w metropolię jest możliwa. Dosłownie i w przenośni. Gra karciana Gra w Metropolię to nie tylko świetna zabawa, ale też edukacja. Zastosowań i możliwości wykorzystania gry karcianej dotyczącej metropolii jest wiele. Uczestników tej gry może być wiele: młodzież, studenci… ale ja nie wahałbym się zachęcić do grania w Metropolię także dorosłych, polityków i włodarzy.
dr hab. inż. arch. Krzysztof Kafka prof. PŚ.
Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego
Wydział Architektury Politechniki Śląskiej
z recenzji publikacji:
Metropolie jako najbardziej złożone organizmy miejskie podlegają dynamicznym procesom, w których sieć zależności pomiędzy powiązanymi gminami jest tworem o delikatnej równowadze. Niewielka zmiana w krajobrazie czynników wpływających na rozwój miasta może mieć znaczące konsekwencje wpływające na zmiany jakości życia i przestrzeni w aglomeracji. “Gra w metropolię” pozwala na symulację tych procesów w atrakcyjny i dostępny dla szerokiego grona odbiorców, korzystając równocześnie z narzędzi stosowanych w profesjonalnej praktyce urbanistycznej. Przybliża znaczenie wskaźników urbanistycznych oraz pozwala śledzić konsekwencje ich zmian w trakcie oferowanych przez grę scenariuszy rozgrywki.
prof. PK dr hab. inż. arch. Patrycja Haupt – Politechnika Krakowska
Gra karciana GZM Metropolis nabiera zatem podwójnej wartości edukacyjnej: z jednej strony – jak dla Ungersa – spełnia zadanie „urbanistyki odkrywania”, w której uczniowie mogą odkrywać udogodnienia i relacje między poszczególnymi „miejscami, które można nazwać”. Z drugiej strony, różne gry, w które pozwalają nam grać karty, pobudzają wyobraźnię do układania możliwych nowych wszechświatów i napędzają urbanistykę odkrywania w kierunku urbanistyki gry, ale poważnej.
prof. Lamberto Amistadi – University of Bologna